Ecommerce

Abonamenty dla firm, czyli sposób na usprawnienie e-commerce

Abonamenty dla firm, czyli sposób na usprawnienie e-commerce

Branża e-commerce cały czas dynamicznie się rozwija, co wymusza na przedsiębiorcach nieustanne wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu zadowolenia klienta. W efektywnej sprzedaży i rozwoju sklepów internetowych pomocne okazują się różnego rodzaju abonamenty dla firm. Stosują je nie tylko początkujące, ale też doświadczone przedsiębiorstwa. Czym są abonamenty dla biznesu e-commerce i jak wybrać najlepszy abonament dla firm? O tym piszemy w poniższym artykule.

Abonamenty w e-commerce – czego mogą dotyczyć?

Przy zakładaniu sklepu internetowego bardzo istotny jest wybór platformy, na której zostanie zamieszczona witryna. Jedną z opcji stojących przed przedsiębiorstwami są platformy typu SaaS, czyli Software as a Service. SaaS funkcjonuje w chmurze i oferuje klientom założenie witryny na gotowym oprogramowaniu. Właściciele e-sklepów mogą korzystać z przygotowanych wzorów i szablonów, które wystarczy odpowiednio spersonalizować, by klient mógł dokonywać zakupów. Stworzenie własnej witryny w SaaS wiąże się właśnie z abonamentem, czyli kwotą, którą opłaca się regularnie w wyznaczonym terminie i która umożliwia korzystanie z oprogramowania.

Bardzo istotną rolę w rozwoju internetowego biznesu pełni integracja. Na rynku pojawia się coraz więcej ofert usług związanych z budowaniem siatki połączeń między różnymi systemami e-commerce. Integracja systemów sprzedaży z systemami hurtowni czy dostawców pomaga kontrolować, czy produkty są jeszcze dostępne w sklepie i w jakiej ilości oraz śledzić status wysyłki. Integracja systemów wchodzi zwykle w abonament związany z utrzymywaniem sklepu internetowego. Znacznie ułatwia to proces efektywnej sprzedaży i wpływa na sprawną obsługę klienta. Przed wybraniem właściwego dla siebie abonamentu, warto dokładnie prześledzić każdą ofertę, by wybrać opcję najbardziej dopasowaną do własnego biznesu i sprzedaży.

Różne abonamenty, z których mogą skorzystać firmy, pozwalają na ominięcie wielu zajmujących procesów i przynoszą nie tylko korzyści finansowe, ale i oszczędność czasu. Oferty abonamentowe nie dotyczą tylko funkcjonowania witryn, na których dochodzi do sprzedaży, ale pomagają usprawnić także procesy związane z dostarczaniem zamówień do klienta. Firmie łatwiej jest wdrażać swoją ofertę, gdy korzysta z gotowych rozwiązań, które pomagają dostarczyć produkty do klienta. Szczególnie użyteczne jest to w trakcie rozwijania biznesu, kiedy procesy związane z realizacją usług mogą być dla przedsiębiorców jeszcze nieco skomplikowane. Z pomocą przychodzi oferta od InPost. Abonament InPost to rozwiązanie, które z pewnością pomoże w rozwoju sklepu internetowego.

Abonamenty kurierskie

Bardzo popularną opcją abonamentów stosowanych w branży e-commerce są abonamenty kurierskie. To rozwiązanie idealne dla tych przedsiębiorstw, które realizują podobną liczbę zamówień w każdym miesiącu. Wykupienie takiego abonamentu pozwala im zaoszczędzić pieniądze związane z nadawaniem paczek. Umowa, którą zawiera sklep z firmą kurierską, gwarantuje tańsze dostawy produktów niż cena regularna takich usług. Każdego miesiąca sklep musi nadać jednak określoną liczbę przesyłek. Wszystko jest zawarte w umowie, a kurierzy oferują różne pakiety abonamentów, dlatego mogą z nich skorzystać zarówno małe, jak i duże firmy. Działania kurierskie nie ograniczają się jedynie do dostarczania produktów, ale są także gwarancją tego, że dostawca zjawi się po zamówienia zawsze w wymaganym przez klienta czasie. Umowy na abonamenty dla przedsiębiorstw oferuje coraz więcej przewoźników. Jeśli nie jesteś pewny, czy to rozwiązanie sprawdzi się w wypadku Twojej firmy, warto skorzystać z okresu próbnego i ocenić, czy oferta danego przewoźnika spełnia Twoje oczekiwania. Oferty abonamentowe można znaleźć na stronach poszczególnych dostawców. Abonamenty dla firm oferuje m.in. firma InPost, która do swoich usług zalicza nie tylko dostawy zamówień na adres, ale też do Paczkomatów. Wszystkie szczegóły dotyczące tej usługi znajdują się na stronie internetowej. Warto zaznaczyć, że oferta wysyłki w ramach abonamentu wpływa nie tylko korzystnie na firmę, ale korzystają na tym także klienci. Niemal każdy klient zwraca uwagę na koszty wysyłki i stara się wybrać najkorzystniejszą dla siebie opcję. InPost Abonament dla firm to opcja, z którą warto się zapoznać.

Korzyści abonamentów w firmie

Jakie zalety płyną z posiadania swojej witryny w ramach abonamentu? Przede wszystkim sklepy takie są zwykle tańsze w utrzymaniu niż własna strona internetowa. To opcja idealna dla początkujących przedsiębiorców, którzy za niewielką miesięczną opłatą mogą mieć prostą, nieskomplikowaną witrynę do sprzedaży swoich produktów. Platformy SaaS umożliwiają połączenie z różnymi funkcjami płatności, dostaw czy z innymi serwisami. W cenie abonamentu jest także wsparcie techniczne, więc nie trzeba martwić się o problemy związane z funkcjonalnością witryny. Twórcy oprogramowania odpowiadają za rozwiązywanie kłopotów z funkcjonowaniem stron. Możliwość rozpoczęcia biznesu online za sprawą abonamentu na platformie SaaS jest bardzo szybka. Wystartowanie z własnym sklepem może zająć zaledwie kilka dni. Na dodatek można połączyć witrynę z hurtownią, by łatwo aktualizować stan magazynowy produktów czy wprowadzać nowe. Mimo wielu zalet tych abonamentów każdej bardziej doświadczonej firmie zaleca się prezentowanie oferty i prowadzenie sprzedaży na własnej witrynie, która może być dokładnie spersonalizowana i należeć bezpośrednio do przedsiębiorstwa.

Jedną z największych zalet abonamentów kurierskich jest niezmienność ceny usługi przez cały okres trwania umowy. Warte uwagi są także zniżki na COD, czyli dostarczanie paczek do klienta za pobraniem. Opłata paliwowa zawarta jest w cenie usługi, więc nie trzeba przejmować się dodatkowymi opłatami za transport. Dostawcy oferują działania związane z opieką posprzedażową i obecność kuriera zawsze wtedy, gdy zachodzi taka potrzeba. Do korzyści z abonamentu kurierskiego z pewnością można zaliczyć też szybkość dostawy. Przedsiębiorcy unikają wszystkich procesów związanych z samodzielnym dowozem paczek do punktów wysyłkowych czy Paczkomatów.

Prowadzenie własnego biznesu na rynku e-commerce nie jest łatwe i cały czas wymaga podejmowania nowych wyzwań. Na szczęście wiele procesów związanych z realizacją swoich usług można usprawnić, co sprawia, że klienci szybciej otrzymują swoje zamówienia, a w firmie notuje się lepsze wyniki sprzedaży. Abonamenty są bardzo atrakcyjną formą wsparcia biznesu e-commerce i z pewnością usług, z których można za ich pomocą skorzystać, będzie przybywać.

Udostępnij