Kurier

Jak nadać paczkę w punkcie nadania?

Jak nadać paczkę w punkcie nadania?

Jak nadać paczkę w punkcie nadania?

Nadać paczkę możesz za pomocą Paczkomatu, z domu poprzez usługę zamówienia kuriera na wskazany adres lub też w punkcie nadania obiekcie sprzedażowym lub usługowym. Czym są punkty nadania, jakie z nich można znaleźć na mapie oraz jak nadać przesyłkę właśnie z nich? Jak przygotować paczkę i czy trzeba wyposażyć je w etykietę? Poznaj odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące nadawania przesyłek w punktach.

Czym są punkty nadania?

Punkt nadania to wybrane przez przewoźnika kurierskiego miejsce, w którym klienci mogą nadać, a często też i odebrać paczki transportowane za pośrednictwem ich usług. Jednostki rozmieszczone są w taki sposób, aby były blisko klienta — potencjalnego nadawcy przesyłek. Lokalizacja punktu nadania jest również dobrana tak, aby uzupełnić system logistyczny kuriera obsługującego dany obszar miejscowości. Aktualnie wiele firm kurierskich pozwala klientom nadać paczkę w punktach własnych lub też w placówkach związanych współpracą. Na liście partnerskich miejsc, w których nadawcy mogą wysłać swoje paczki, znajdują się sklepy spożywcze oraz obiekty usługowe. Poza pośrednikami, których dużym plusem jest niewielka odległość do klienta, większość firm ma również swój oryginalny punkt przyjmowania paczek. Punktem nadań jest także Paczkomat.

Punkty nadania paczki popularnych kurierów

Na tle innych przewoźników wyróżnia się InPost, który stworzył swój własny punkt nadania — Paczkomat. Urządzenia obsługiwane przez InPost są licznie rozmieszczone w wielu miastach — zarówno tych większych, jak i mniejszych. System punktu nadania opiera się na maszynie wyposażonej w mechanicznie obsługiwane szafki. Paczkę w Paczkomacie InPost można wysłać szybko i bez kontaktu z pośrednikami transakcji — innymi ludźmi. Ten drugi aspekt zaważył o dużym wzroście popularności rozwiązania marki InPost w trakcie pandemii.

Nadanie paczki w punkcie

W zależności od rodzaju punktu i firmy kurierskiej, która go obsługuje, sposób wysyłki będzie się nieco różnił. Dowiedz się, jak przygotować przesyłkę do wysyłki z konkretnego punktu oraz jakie wymagania musi spełniać paczka, aby bez problemu trafiła do odbiorcy.

  • InPost — Ta firma oferuje dwa rodzaje punktów, w których nadasz swoją paczkę. Zrobisz to w Paczkomacie lub PaczkoPunkcie InPost. Pierwsza z opcji jest bardziej popularna i znacznie szerzej dostępna. Przesyłkę możesz przygotować na poziomie aplikacji InPost Mobile lub z firmowej strony online. Korzystając z aplikacji, musisz uzupełnić dane dotyczące dostawy, a następnie opłacić wysyłkę. Z kodem wygenerowanym przez system udaj się do najbliższej maszyny lub punktu InPost. Nie musisz drukować etykiety — Paczkomat poprosi jednie o wpisanie cyfr lub zeskanowanie kodu QR przesłanych na Twój telefon. Nadając przesyłkę przez internetową stronę InPost korzystając z usługi Szybkie Nadania, po wpisaniu danych wysyłkowych, będziesz musiał wydrukować wygenerowaną przez system etykietę. Aby wysłać paczkę z punktu firmy, naklej etykietę na przesyłkę i podobnie jak wcześniej, udaj się do najbliższej placówki InPost. Wykupując opcję nadania online, dokładnie zmierz przesyłkę i wybierz odpowiedni gabaryt na stronie przewoźnika. To ważna sprawa, ponieważ jeśli przesyłka będzie za duża, nie zmieści się do wyznaczonej w Paczkomacie skrytki. Pamiętaj również, że etykiety lub kody wygenerowane przez system InPost są ważne przez 30 dni. Nie zwlekaj więc z nadaniem i wyślij przesyłkę jak najszybciej.
  • Paczka w RUCHu — Usługa oferowana przez popularną sieć kiosków RUCH dostępna jest w około 4000 punktów marki w całej Polsce. Nadanie można zaplanować online. Na stronie przewoźnika dostępne są dwa warianty przygotowania przesyłki. Na początku obydwu procesów musisz wypełnić formularz, w którym wybierzesz konkretny punkt nadania i podasz adres, dane odbiory oraz nadawcy. Jeśli posiadasz drukarkę, to w kolejnym kroku musisz wydrukować etykietę. Przykleiwszy etykietę na pudełko przesyłki, możesz udać się do wskazanego wcześniej kiosku i wysłać paczkę. W przypadku, gdy nie masz możliwości wydrukowania etykiety, wystarczy, że zapiszesz kod wygenerowany przez system. W punkcie nadania poproś o karton z logo RUCHu i podaj sprzedawcy otrzymany kod.
  • DPD Pickup — Wysyłając paczkę z punktu DPD, zaplanuj i opłać ją poprzez stronę internetową przewoźnika. W pierwszej kolejności będziesz musiał podać kody pocztowe — swój i odbiorcy. Następnie uzupełnisz wymiary cechujące paczkę, a także wybierzesz dodatkowe usługi, takie jak ubezpieczenie przesyłki. Po wybraniu dogodnego punktu nadania oraz adresu odbioru — innego punktu DPD lub domu odbiorcy, będziesz musiał opłacić przesyłkę oraz wydrukować protokół przekazania towaru i etykietę. Paczka posiadająca przyklejoną etykietę jest gotowa do przekazania w wybranej lokalizacji przewoźnika, z której odbierze ją kurier.
  • UPS Access Point — W celu nadania przesyłki w usłudze UPS załóż bezpłatne konto na stronie przewoźnika i dodaj przesyłkę. Będziesz musiał uzupełnić dane takie jak adres wysyłki i dostawy, a także telefon czy e-mail. Wybierz, gdzie chcesz dostarczyć przesyłkę. UPS oferuje dostawę do domu adresata lub usługę typu Point 2 Point, czyli transport paczki z punktu nadania do punktu odbioru. Po uzupełnieniu wszystkich szczegółów dotyczących przesyłki i nadania paczki zapisz swoje decyzje i przejdź do płatności. Po zaksięgowaniu środków zamówienie zostanie zarejestrowane i otrzymasz etykietę oraz protokół przekazania towaru do wydrukowania. Paczkę wyposażoną w etykietę zanieś do wybranego punktu i nadaj, kiedy tylko zechcesz. Etykiety UPS nie mają terminu ważności, więc możesz wydrukować je z wyprzedzeniem.

Udostępnij