Kurier

Najlepsze sposoby na wyszukiwanie przesyłki

Najlepsze sposoby na wyszukiwanie przesyłki

Śledzenie przesyłek kurierskich jest jednym z powodów, żeby korzystać z usług firm kurierskich. Sprawdzając statusy przesyłek kurierskich, odbiorca może śledzić drogę przesyłki i upewnić się, że wszystko z paczką jest w porządku, a także przygotować się na jej odbiór. Śledzenie przesyłki umożliwia strona internetowa każdego z przewoźników. Zwykle jest to bardzo proste, wystarczy znaleźć wyszukiwanie paczek na stronie tej z firm kurierskich, z której usług akurat korzystasz i wpisać numer listu przewozowego albo numer przesyłki, żeby poznać aktualny status paczki. Strona internetowa każdego z przewoźników powinna mieć taką opcję w łatwo dostępnym miejscu, ale są i inne sposoby na śledzenie przesyłek. Jeżeli chodzi o przesyłki krajowe, to najpopularniejszą metodą ich nadawania i odbierania są obecnie Paczkomaty®, więc temu typowi przesyłek przyjrzymy się w szczególności. Jak śledzić przesyłki krajowe i po co ci w ogóle śledzenie przesyłek? Dowiesz się, czytając dalej.

Przesyłki krajowe – Jak znaleźć swoją przesyłkę w aplikacji InPost Mobile?

Śledzenie przesyłek kurierskich jest główną funkcją aplikacji firm kurierskich i choć aplikacja InPost Mobile ma całe mnóstwo innych funkcji, śledzenie paczek w aplikacji jest najprostszym sposobem, żeby sprawdzać statusy przesyłek, zarówno dla adresata, jak i dla nadawcy. Śledzenie przesyłek znacząco upraszcza automatyczne dodawanie do listy w aplikacji przesyłek przypisanych do numeru telefonu użytkownika (zarówno jako adresata, jak i jako nadawcy paczki). Aby sprawdzić najważniejsze statusy przesyłek, nie musisz w zasadzie nic robić, bo informacja o wygenerowaniu nowej przesyłki, nadaniu jej i dostarczeniu do Paczkomatu® pojawi się w telefonie w postaci powiadomienia push. Powiadomienie dostaniesz też, jeżeli czas na odbiór z Paczkomatu® zacznie się zbliżać ku końcowi, albo jeśli kurierowi nie uda się dostarczyć przesyłki do adresata.

Status przesyłki można też sprawdzić, wchodząc w opisy przesyłek na liście w aplikacji. Dzięki szczegółowym informacjom można obserwować dokładną drogę przesyłki, a także sprawdzić jej wcześniejszy status, aby poznać drogę przesyłki do tej pory. Można także dodać do listy w aplikacji przesyłki, które nie zostały dodane automatycznie, wybierając ikonę „dodaj” (to taki plusik na ekranie głównym aplikacji) i wpisując numer listu przewozowego (czyli numer przesyłki). Przesyłki dodane do listy w aplikacji można również udostępnić innym użytkownikom, umożliwiając im śledzenie przesyłki w ich aplikacji. Aplikacja zdecydowanie wyróżnia InPost na tle innych przewoźników.

Przesyłki krajowe – Paczkomaty – szukaj paczki

Jeśli chodzi o przesyłki krajowe, to nie ma obecnie popularniejszych usług niż Paczkomat® (zarówno żeby nadać, jak i odebrać przesyłkę). Badania opinii przeprowadzone przez Kantar Polska wskazują, że 80% kupujących online wybiera dostarczenie przesyłki do Paczkomatu®, ale także, że nawet trzy na cztery osoby nadające przesyłki krajowe wybierają Paczkomat® jako miejsce nadania. Operator Paczkomatów wyprzedza pod tym względem wszystkich krajowych przewoźników, włącznie z Pocztą Polską, w której urzędach decyduje się nadać przesyłkę mniej niż połowa ankietowanych. Śledzenie przesyłek paczkomatowych jest więc coraz częściej w interesie i nadawcy i adresata.

Najłatwiej zrobić to z poziomu aplikacji. Czy korzystasz z usług paczkomatowych w roli adresata, czy jako nadawca, znajdziesz w aplikacji każdą przesyłkę, do której przypisany jest twój numer telefonu (jako nadającego lub adresata). Możesz też dodać do listy paczkę, wybierając ikonę z plusem na ekranie główny i wpisując numer przesyłki. Śledzenie przesyłki umożliwia też, jak u innych przewoźników, strona internetowa operatora. Wystarczy wpisać numer listu przewozowego w wyszukiwarce na stronie głównej firmy, aby zobaczyć status i historię przesyłki. Wreszcie, w wiadomości od operatora oraz w wiadomości ze sklepu internetowego powinien znajdować się link prowadzący do strony internetowej, na której znajdziesz status swojej przesyłki. Ponadto, aplikacja wyświetli powiadomienie push, kiedy znajdziesz się w określonej wcześniej odległości od Paczkomatu®, w którym coś na ciebie czeka. Dzięki temu nie zapomnisz odebrać swojego zamówienia po drodze.

Dlaczego nie mogę znaleźć swojej przesyłki?

Przede wszystkim upewnij się, że przesyłka została nadana. To, że sklep internetowy przyjął zamówienie, nie oznacza, że przekazał zamówienie kurierowi albo nawet wygenerował zlecenie wysyłki. Upewnij się też, że prawidłowo zidentyfikowałeś te z przesyłek, o których wiesz. Sklepy internetowe korzystają często z usług centrów logistycznych i w powiadomieniu o nadaniu przesyłek może nie być żadnych informacji pozwalających na ich identyfikację i możliwe jest, że śledzisz już status danej przesyłki, a nawet o tym nie wiesz. Sprawdź numer przesyłki w wiadomości ze sklepu i porównaj z numerami przesyłek na liście w aplikacji lub w mailach od przewoźników.

Przyczyny problemów ze znalezieniem przesyłki mogą być też różne, zależnie od tego, jaką metodę na śledzenie przesyłki wybierasz. Jeżeli chcesz śledzić paczkę w aplikacji, ale nie ma jej na liście, upewnij się, że podano prawidłowy numer telefonu odbiorcy. Wyszukaj paczkę na stronie operatora, wpisując numer przesyłki podany w wiadomości od przewoźnika lub sklepu internetowego i sprawdź jej status i szczegóły. Czasem problem najprościej rozwiązać poprzez ręczne dodawanie przesyłek w aplikacji. Jeżeli nie możesz znaleźć jednej ze swoich przesyłek, wpisując numer na stronie operatora usług kurierskich, być może masz niepoprawny numer przesyłki? Skontaktuj się z nadawcą w celu wyjaśnienia wątpliwości. Możesz też zgłosić problem dostawcy usług kurierskich.

Jakie statusy zobaczysz podczas wysyłki?

Pierwszy status, jaki zobaczysz, korzystając z usług kurierskich, będzie informował o przekazaniu przesyłek kurierowi lub pracownikowi punktu obsługi albo o umieszczeniu ich w Paczkomacie®. Kolejnym będzie informacja o ich przekazaniu do lokalnego oddziału operatora, jak również kolejnych oddziałów i sortowni. Na koniec dostaniesz powiadomienie o umieszczeniu przesyłki w Paczkomacie® lub o przekazaniu jej w ręce kuriera, który dokona ostatecznej dostawy. Dostaniesz też informację o upływającym terminie odbioru, o planowanym czasie dostawy, czy o nieudanym doręczeniu. Wreszcie, dostaniesz powiadomienie, kiedy paczka zostanie odebrana. Śledzenie paczek pozwoli ci trzymać rękę na pulsie i spokojnie zaplanować odbiór zamówienia.

Udostępnij