Kurier

Telefon do kuriera – czy można go otrzymać?

Telefon do kuriera – czy można go otrzymać?

Telefon do kuriera to istotna rzecz dla klientów. W końcu firmy kurierskie stają się coraz ważniejszą częścią naszego życia, świadcząc niezbędną pomoc w nadaniu paczki i dostarczaniu przesyłek pod adres odbiorcy. Przesyłki kurierskie są szczególnie często wykorzystywane, żeby dostarczać zamówienia z e-commerce właśnie dlatego, że trafiają wprost pod adres klienta. Aczkolwiek najnowsze badania rynku (Kantar Polska, kwiecień 2021) wskazują też, że nadając przesyłkę, coraz częściej sięgamy po usługi firm kurierskich, przede wszystkim w postaci nadania przesyłek w Paczkomatach® InPost. Współpraca z firmą kurierską stała się jeszcze cenniejsza przez dwa lata pandemii, kiedy to przesyłka kurierem stała się często jedynym (albo przynajmniej najbezpieczniejszym) sposobem zrobienia zakupów, czy przekazania prezentów bliskim.

Czy kurier zadzwoni do mnie, czy ja do niego?

Kurier czasem nawiązuje kontakt telefoniczny z odbiorcą paczki, choćby po to, żeby poinformować, o której godzinie dostarczy zamówienie, aczkolwiek nie wszyscy kurierzy dzwonią przed dostarczeniem przesyłki. A co, jeśli to odbiorca chce zadzwonić do dostawcy? Skąd wziąć numer do kuriera? Czy w ogóle można uzyskać numer telefonu do kuriera? Jest tu kilka możliwości i dużo zależy od tego, z jaką firmą kurierską prowadzi współpracę nadawca.

Czy klient może otrzymać numer telefonu kuriera?

Pod tym względem obowiązują różne zasady, w dużej mierze zależne od przewoźnika. Jedną z opcji jest, że numery telefonu podawane są w wiadomościach SMS, które odbiorcy otrzymują w toku transportu. SMS z numerem zostanie wysłany, gdy przesyłka trafi do ostatniej sortowni i zostanie skierowana do doręczenia. Taka wiadomość może mieć taką formę: „Dziś podejmiemy próbę doręczenia twojej paczki” albo po prostu „Dziś doręczymy twoją paczkę”, dalej numer przesyłki i numer telefonu do kuriera, na przykład „skontaktuj się z kurierem, numer telefonu…”. W czasach, które nastały po kilku falach epidemii koronawirusa, będzie tu często informacja o tym, żeby ustalić z pracownikiem firmy kurierskiej, jak paczka może zostać bezpiecznie dostarczona.

Jednak nie wszystkie firmy kurierskie podają numer telefonu do kuriera w wiadomości SMS, czy e-mailu wysłanym na adres klienta. Niektóre ograniczają się do informacji o tym, że paczka zostanie dostarczona w danym dniu. W tej sytuacji, aby skontaktować się z kurierem, najlepiej skorzystać z infolinii przewoźnika. Numer infolinii można znaleźć na stronach operatora kurierskiego. Korzystając z jej usług, można uzyskać numer telefonu do kuriera albo zgłosić operatorowi na infolinii problem, w związku z którym chcemy się skontaktować z kurierem. Konkretne możliwości i rozwiązanie zależą od tego, z którą firmą kurierską mamy do czynienia.

Kurier InPost – telefon do kuriera

InPost udostępnia numer telefonu do kuriera w dniu dostarczenia paczki, w wiadomości SMS oraz e-mailu wysłanym na adres odbiorcy. Informacje na temat przesyłki można też uzyskać od chatbota, a w ostateczności także na infolinii InPost. Warto jednak zwrócić uwagę, że zamiast dzwonić i zawracać kurierowi głowę, wiele spraw można załatwić poprzez aplikację InPost Mobile. W aplikacji możesz łatwo sprawdzić, czy twoja paczka została już wydana do doręczenia, a jeżeli nie będzie cię w domu, możesz za darmo przekierowywać paczki kurierskie do Paczkomatu® InPost, do tzw. PaczkoPunktu (czyli punktu partnerskiego InPost), lub pod inny adres przy tej samej ulicy (innymi słowy: do sąsiadów). Dzięki temu nie musisz w ogóle nigdzie dzwonić.

Po co ci numer telefonu do kuriera?

Jak już wspomniano, w dobie pandemii ważnym powodem, żeby skontaktować się z kurierem, jest ustalenie, jak przesyłka może zostać dostarczona w sposób bezpieczny. Jeżeli odbiorca jest na kwarantannie lub podejrzewa u siebie infekcję spowodowaną koronawirusem, ma prawo, a nawet obowiązek, poprosić o pozostawienie przesyłek na podjeździe czy klatce schodowej, tak aby uniknąć bezpośredniego kontaktu z osobą dostarczającą zamówienie. Kurierzy wykonują pracę tyle niezbędną, co narażającą ich na ryzyko zarażenia. Odbierając przesyłkę, powinniśmy zadbać o to, aby wszyscy zaangażowani w dostawę byli bezpieczni.

Innym powodem, dla którego klienci dzwonią do kurierów, jest chęć ustalenia godziny, o której kurier dotrze pod adres dostawy. Jedną z największych bolączek osób korzystających z usług kurierskich jest właśnie konieczność oczekiwania w domu, aż dostawa dotrze pod nasz adres. Owszem, można zamówić dostawę przesyłek do pracy, ale nie każdy ma zawód, który to umożliwia i nie każdy ma regularne godziny siedzenia w biurze. Nic dziwnego, że klienci chcieliby dzwonić do kurierów i ustalać konkretne godziny dostawy albo chociaż dowiedzieć się, o której mogą się spodziewać swoich przesyłek. Niektóre firmy próbują uprzedzić ten problem, podając orientacyjną godzinę doręczenia. W innych, kurier sam dzwoni do klientów, żeby ustalić terminy dostawy. Zdecydowanie jednak nie należy to do normy i nie ma co na to liczyć. Z kolei InPost rozwiązuje przynajmniej jeden problem, umożliwiając klientom przekierowanie paczek kurierskich do Paczkomatów® InPost za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile. To jednak również nie jest standardowa opcja, zwłaszcza że większość operatorów nie dysponuje jednak tak gęstą siecią punktów odbioru, jak InPost.

Dzwonić czy nie dzwonić, oto jest pytanie

Należałoby jednak zadać sobie na koniec pytanie, czy w ogóle należy dzwonić do doręczyciela? Kurierzy są bardzo zajętymi ludźmi. Grafiki dostaw są bardzo napięte i każde opóźnienie może spowodować opóźnienie dalszych dostaw. Dzwoniąc do pracownika firmy kurierskiej, zajmujemy mu czas i możemy spowodować opóźnienie dalszych dostaw, na które przecież też ktoś czeka. Bardzo często też nie rozwiążemy w ten sposób swojego problemu, bo kurier i tak nie będzie wiedział, kiedy dokładnie przyjedzie i nie będzie w stanie zmienić grafiku, żeby przywieźć nam paczkę o innej godzinie.

Kiedy warto zadzwonić? Na pewno, jeśli jesteś na kwarantannie albo po prostu czujesz się chory. Pandemia pokazała jak niebezpieczne i kłopotliwe mogą być rozprzestrzeniające się infekcje i zdecydowanie lepiej, żeby pracownik firmy kurierskiej odbył rozmowę telefoniczną z klientem, niż żeby się rozchorował, nawet jeśli to nie COVID, a zwykła grypa. W sumie korzystne dla niego jest też, jeżeli odbiorca zadzwoni i uprzedzi, że go nie będzie. Lepiej stracić czas na rozmowę niż na transportowanie paczki pod adres, pod którym nikogo nie ma.

Udostępnij