Kurier

Jak zaoszczędzić na wysyłce kilkudziesięciu paczek? Nawiąż współpracę z firmą kurierską!

Jak zaoszczędzić na wysyłce kilkudziesięciu paczek? Nawiąż współpracę z firmą kurierską!

Usługi kurierskie w sklepie internetowym stanowią jeden z kluczowych aspektów działalności. Jednocześnie sklepy internetowe prześcigają się w obniżaniu cen przesyłki kurierskiej, bo klienci oczekują, że sklep internetowy będzie w stanie dostarczyć przesyłkę szybko i tanio. Co więcej, nie każdy właściciel sklepu internetowego chce przerzucać koszty dostawy na klienta docelowego. W niektórych branżach darmowa dostawa i zwrot w sklepie internetowym są już niemalże standardem. I to w tych najpopularniejszych – odzieżowej i obuwniczej. Aby obniżyć koszty wysyłki, sklepy online podejmują stałą współpracę z firmami kurierskimi w ramach długoterminowej umowy.

Wysyłki w sklepie internetowym – pierwsze kroki

Przesyłka kurierska jest od dawna kluczową usługą, jeśli chodzi o sprzedaż internetową. Jednak na polskim rynku od paru lat tradycyjne paczki kurierskie cieszą się mniejszą popularnością od wysyłki paczek do Paczkomatów®. Jednym z powodów są nieco niższe ceny przesyłek paczkomatowych w porównaniu do kuriera. Jednocześnie zachowują one większość zalet usług kurierskich: szybką wysyłkę (dostawa w 48 godzin) i łatwy odbiór – większość klientów dzieli od najbliższego Paczkomatu® kilkuminutowy spacer, a sam proces trwa kilka do kilkunastu sekund. Całodobowa dostępność i liczba Paczkomatów® (już ponad siedemnaście tysięcy w całym kraju) równoważy skutecznie główną zaletę kuriera: dostawę wprost pod adres wskazany przez klienta. To oznacza, że w sklepie internetowym trzeba udostępniać klientom tę formę dostawy. Jednocześnie nie można też zrezygnować z kuriera, właśnie dlatego, że może on dostarczyć paczkę wprost pod drzwi klienta.

Są również inne formy wysyłki (głównie do różnych punktów odbioru), które są wprawdzie mniej popularne, ale części kupujących może na nich zależeć. Brak preferowanej formy dostawy lub płatności są głównymi przyczynami porzucenia koszyka przez klienta, zaraz obok zbyt wysokiej ceny dostawy. Dlatego warto oferować zarówno atrakcyjne ceny, jak i szeroki wybór metod dostawy.

Tania obsługa paczek dla sklepów internetowych kluczem do sukcesu w e-commerce

Badania opinii wskazują, że szukając sklepu internetowego, większość klientów kieruje się przede wszystkim ceną. Oczywiście głównym czynnikiem jest cena produktu, ale usługi logistyczne też mają znaczenie w różnych sytuacjach. Po pierwsze, konkurencja cenowa między sklepami internetowymi jest bardzo duża i cena przesyłki może być tym, co stanowi o różnicy między kosztami zakupu w różnych sklepach. Ponadto, jeżeli kupowany produkt jest sam w sobie niedrogi, klient może uznać, że cena za przesyłkę w relacji do ceny zakupu jest niewspółmiernie duża, albo koszt wysyłki podniesie cenę za całość usług powyżej kwoty, którą kupujący jest gotów wydać.

Wreszcie, coraz częściej klienci e-commerce oczekują darmowej wysyłki i darmowego zwrotu. Większość sklepów internetowych oferuje darmową wysyłkę przy zakupach powyżej pewnej kwoty. Im niższe koszty dostawy, tym mniejsza może być kwota, przy której sklep może sobie na to pozwolić. W niektórych branżach – przede wszystkim w tych najpopularniejszych – odzieżowej i obuwniczej – normą staje się już darmowy zwrot, a coraz częściej także darmowa dostawa, które dają klientom możliwość przymierzenia kupowanych online ubrań czy butów. Tańsze przesyłki obniżają koszty sklepu internetowego związane z darmową wysyłką i zwrotem.

Na czym polega integracja sklepu internetowego z kurierem?

Integracja sklepu internetowego z firmą kurierską polega na połączeniu systemów informatycznych partnerów. Dzięki temu informacja o zamówieniu złożonych przez klienta jest automatycznie wysyłana z systemu sprzedaży internetowej do firmy kurierskiej. Zlecenie i list przewozowy są generowane automatycznie, a przy dobrej organizacji możliwe jest też automatyczne zamówienie podjazdu kuriera. Kurier przyjedzie po odbiór paczek nawet tego samego dnia. Warunki współpracy różnych firm kurierskich różnią się, ale jeśli są korzystne dla sklepu, to ostatni kurier przyjeżdża wieczorem, dzięki czemu nawet zamówienia złożone po południu mogą zostać dostarczone już następnego dnia. Co więcej, jeżeli pracownik sklepu nie musi ręcznie wypełniać zlecenia dla kuriera, to nie tylko zlecenia generowane są szybciej, ale też unika się pomyłek (generujących zwroty i opóźnienia), a pracownik może w tym czasie zająć się kompletowaniem zamówienia.

Abonamenty dla firm – poznaj ofertę InPost

Paczkomaty® InPost są najczęściej wykorzystywaną metoda dostawy z e-commerce w Polsce, co potwierdzają badania opinii Gemius i Kantar Polska, w których na dostawę do Paczkomatu® wskazuje ok. 80% ankietowanych. Jednocześnie drugą najpopularniejszą i wciąż niezbędną w sklepie internetowym opcją dostawy jest kurier. A ponieważ umowa z firmą kurierską oferuje tym lepsze stawki, im więcej przesyłek wysyłasz, warto przyjrzeć się ofercie InPost, która w ramach jednej umowy abonamentowej daje dostęp do obu form przesyłki.

W abonamencie InPost sklep internetowy otrzymuje preferencyjne ceny przesyłek w zamian za opłacanie comiesięcznego abonamentu w określonej kwocie. Całą tę kwotę może wydać na zakup usług firmy, a po przekroczeniu limitu wysłanych paczek, za każdą następną płaci zgodnie z cennikiem. Z abonamentu można opłacić wysyłkę paczek kurierem i do Paczkomatów®. Można też korzystać z podjazdu kurierskiego za darmo. Cennik usług w ramach abonamentu jest tym niższy, im wyższa kwota abonamentu i dłuższy okres jego trwania (rok lub dwa lata).

Vinted – jak wysyłać paczki? Paczkomatem®!

Paczkomaty® są obecnie najpopularniejszą formą dostawy z e-commerce. Kupujący cenią sobie szybką dostawę (na ogół już następnego dnia), łatwą dostępność Paczkomatów® (jest ich już ponad siedemnaście tysięcy i są dostępne całą dobę, siedem dni w tygodniu), a także nieco niższą od kuriera cenę. Paczkomaty® są też wygodne dla drobnych sprzedawców, ponieważ umożliwiają też łatwe nadawanie przesyłek. Są przy tym liczniejsze niż urzędy pocztowe i punkty partnerskie firm kurierskich oraz tańsze niż podjazd kurierski. Vinted umożliwia wygenerowanie etykiety nadawczej z poziomu platformy, a po jej naklejeniu na paczkę można ją nadać w dowolnym Paczkomacie®, o każdej porze dnia i nocy, kiedy ci wygodnie.

Podsumowanie

Jak tanio wysyłać paczki? Podpisz umowę o stałej współpracy z firmą kurierską. Najlepiej, jeśli firma kurierska jest w stanie zapewnić dostęp do różnych metod dostawy, a także sprawnego systemu zwrotów i usług dodatkowych. Dzięki bezpośredniej współpracy z firmą kurierską możemy zyskać nie tylko korzystniejsze ceny usług, ale także sprawniejszą obsługę zamówień. Obniżenie kosztów przesyłek ponoszonych przez klienta pomoże zwiększyć konwersję, a usprawnienie dostawy zapewni zadowolenie klientów. Ponadto, niższa cena przesyłki obniży koszty udostępnienia klientom opcji darmowej dostawy i zwrotu w sklepie internetowym.

Udostępnij