Ecommerce

Jak promować swój sklep internetowy w Google?

Jak promować swój sklep internetowy w Google?

Reklamować sklep internetowy można na wiele sposobów. Jedną z najskuteczniejszych metod, żeby wypromować sklep internetowy jest reklama sklepu internetowego w sieci reklamowej Google. Ostatecznym celem promocji sklepu internetowego w wyszukiwarce Google jest, żeby promowany sklep internetowy pojawiał się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Reklama sklepu internetowego w Google

Od SEO nastawionego na pozycjonowanie sklepów internetowych w wynikach organicznych Google, po zarządzanie wydatkami na reklamę sklepu internetowego w modelu PPC (Pay per Click), opanowanie tajników promocji twojego sklepu internetowego w Google będzie nie lada wyzwaniem. Jeśli chodzi o marketing internetowy, to pojawienie się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google to Święty Gral marketingowców. Google jest, jakkolwiek by nie było, światowym gigantem wyszukiwania. Choć media społecznościowe chwalą się od czasu do czasu, że udało im się prześcignąć wyszukiwarkę na parę dni pod względem ilości odwiedzin (zwykle tylko na amerykańskim rynku), większość potencjalnych klientów szukając sklepu internetowego czy konkretnego produktu, w pierwszej kolejności odwiedza wyszukiwarkę Google. Chociaż zajęcie pożądanego pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania wydaje się nieosiągalnym zadaniem, to Google jest bardzo przyjazny przedsiębiorcom i każdy ma szansę skutecznie wypromować sklep internetowy. W czasach gdy potencjalny klient coraz częściej szuka opinii na temat produktów i marek w Google, większość firm nie może pozwolić sobie na zignorowanie swoich stron www i potencjału marketingowego wyszukiwarki. Jest to szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych, które operują przede wszystkim w sieci.

Gdzie promować sklep internetowy? Google My Business

Promowanie sklepu internetowego w Google zacznijmy od opcji darmowej, a więc od usługi Google My Business, czyli po polsku profilu firmy w Google. To najprostszy sposób na pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Do tego, w odróżnieniu od płatnych reklam, nic nie kosztuje, więc twój budżet reklamowy nie ucierpi. Google My Business umożliwia udostępnianie linków, zdjęć i recenzji. Jeżeli posiadasz fizyczną siedzibę (niektóre sklepy internetowe mają sklep stacjonarny albo chociaż punkt odbioru), to możesz jej lokalizację dodać do map Google. Taka promocja sklepu jest szczególnie użyteczna, jeżeli klienci szukają twoich usług właśnie poprzez mapy. Klienci mają też możliwość zadawania pytań poprzez wizytówkę firmy w Google. Wszystkie treści z profilu firmy są publiczne i mogą być wyszukiwane przez klientów. Pamiętaj, że promocja sklepu internetowego czy stacjonarnego przez profil firmy w Google nie kończy się na jednorazowym wypełnieniu metryczki. Trzeba stale aktualizować profil firmy, aby wykazać aktywność i utrzymać zainteresowanie klientów, a przede wszystkim pilnować, żeby informacje się nie zdezaktualizowały.

Google Ads – skuteczna i szybka reklama dla sklepów internetowych

Reklama sklepu internetowego w Google to oczywiście przede wszystkim Google Ads. Na pewno zauważyliście, że reklamy Google Ads oddzielone są w Google od wyników organicznych, ale nie w ostentacyjny sposób. Do tego reklamy pojawiają się na górze strony z wynikami wyszukiwania, więc wielu użytkowników odruchowo klika w pierwszy z góry link reklamowy, szczególnie że bardzo często faktycznie prowadzi on do tego, czego szukają. System reklamowy Google ma to do siebie, że podsuwa użytkownikom reklamy dopasowane do ich potrzeb. Wierzcie lub nie, ale w początkach działalności internetowego giganta był to prawdziwy przełom. Wcześniej bannery reklamowe działały tak samo, jak billboardy na ulicy – portale internetowe pokazywały je wszystkim, w nadziei, że trafią na potencjalnego klienta. Te czasy mamy już dawno za sobą – działania marketingowe skierowane do konkretnej grupy docelowej są podstawą reklamy w Internecie. To niby prosta reklama tekstowa, ale potencjał ma ogromny.

Tak więc, jeśli chcesz mieć zagwarantowane miejsce na pierwszej stronie wyszukiwania w Google, możesz je uzyskać, ale musisz za nie zapłacić. Kampanie Google Ads są droższe niż inne formy reklamy sklepu internetowego w sieci, takich jak Facebook czy YouTube, ale nie bez powodu. Korzystanie z systemu Google Ads jest dobrym rozwiązaniem dla małych przedsiębiorstw, ponieważ wyszukiwarka przyciąga konsumentów aktywnie poszukujących produktów czy usług. Prawdopodobieństwo zakupu jest większe, a czas między wyświetleniem reklamy a zakupem krótszy, bo użytkownicy Google zwykle korzystają z wyszukiwarki z zamiarem kupienia czegoś. W mediach społecznościowych trudniej jest pozyskać klienta, ponieważ potrzebę dokonania zakupu trzeba dopiero wzbudzić w użytkownikach. Reklamy Google oparte są na słowach kluczowych i opłacane na zasadzie pay-per-click. To oznacza, że płacisz za reklamę tylko, jeżeli użytkownik kliknie w link i odwiedzi twój sklep internetowy. Z drugiej strony, reklama w Google może być bardzo kosztowna, jeżeli nie wiesz dokładnie jak reklamować sklep internetowy w tym środowisku, ponieważ nie każda reklama jest skuteczna. Z tego względu wiele firm decyduje się na wynajęcie firmy marketingowej specjalizującej się w Google Ads.

Pozycjonowanie sklepu internetowego w Google – sposób na promowanie sklepu internetowego

Innym sposobem na pozycjonowanie stron jest SEO, czyli search engine optimization, co w wolnym przekładzie oznacza optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwania w Google. Podstawowym działaniem jest tu dodanie odpowiednich słów kluczowych, opisów meta i tagów na stronach internetowych. Tworzący tytuły stron i podstron pamiętaj o wykorzystaniu słów kluczowych pasujących do profilu strony. Wykorzystaj również te słowa kluczowe w meta opisie strony. Na skuteczne SEO składa się też dobry content marketing. Regularne dodawanie treści do witryny i optymalizacja tych stron nowymi słowami kluczowymi to świetny sposób na poprawę pozycjonowania. Elementem content marketingu w sklepach internetowych może być na przykład prowadzenie bloga z recenzjami produktów i rzeczowymi poradami.

Innym sposobem, żeby wypromować sklep internetowy metodami SEO jest pozyskanie linków prowadzących do strony. To tzw. linki wsteczne (ang. backlink), które dla algorytmu Google stanowią potwierdzenie, że twoja strona to dobre źródło informacji. Można zamieszczać treści z linkami wstecznymi na zewnętrznych portalach, ale także promować sklep internetowy w social mediach utrzymując kontakt do stałych klientów, a jednocześnie budując katalog linków prowadzących do strony. SEO to dobra inwestycja na przyszłość. Optymalizacja to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie ruchu na stronie, a w odróżnieniu od reklam, inwestycja w SEO będzie napędzać ruch na stronie bez generowania ciągłych kosztów.

Analiza efektów promowania sklepu internetowego

Jaki jest sens korzystania z tych wszystkich narzędzi, jeśli nie będziesz w stanie zmierzyć wyników? Tu wchodzi na scenę Google Analytics. Dla marketingowców, a przede wszystkim właścicieli firm, ważne jest żeby ich działania marketingowe nie były marnowane. Google Analytics pozwala mierzyć odnoszone sukcesy. Jest to darmowy system, który umożliwia śledzenie sprzedaży, konwersji i zaangażowania użytkowników strony. Usługa Google Analytics pomoże Ci udoskonalić strategię marketingową. Dowiesz się dzięki niej, kto odwiedza twoją stronę, skąd pochodzi, czego szuka i które reklamy i słowa kluczowe przyciągnęły go na stronę. Będziesz więc wiedzieć, które z nich są skuteczne i będziesz mógł dostosować swoją strategię.

Udostępnij