Technologia

Czy Paczkomaty® można zaliczyć do nowoczesnej technologii?

Czy Paczkomaty® można zaliczyć do nowoczesnej technologii?

Paczkomaty® InPost są obecnie najpopularniejszą metodą dostawy na polskim rynku e-commerce. Różne badania rynku (raport Gemius, badania Kantar Polska) wskazują, że nawet 80% kupujących online wybiera wysyłkę do Paczkomatu®, a trzech na czterech ankietowanych wybiera Paczkomaty® jako miejsce nadania przesyłki. Nie powinno to dziwić, branża e-commerce od początku swojego istnienia polegała na zastosowaniu nowoczesnych technologii i nastawiona była na klienta, który śledzi najnowsze trendy w technologii, albo przynajmniej jest na nie otwarty. Jeszcze bardziej nastawieni na korzystanie z innowacyjnych usług i produktów są klienci szybko rozwijającego się sektora m-commerce. A jeśli chodzi o nowoczesne technologie w logistyce indywidualnej, to Paczkomaty® są w ścisłej czołówce. Natomiast rosnąca popularność Paczkomatów® jako punktu nadania przesyłek wskazuje, jak duża jest rola nowoczesnych technologii w życiu codziennym. W badaniach opinii Paczkomaty® wyprzedzają dotychczasowego lidera – urząd pocztowy – o trzydzieści punktów procentowych. Dlaczego konsumenci wybierają Paczkomaty®? Jak działa Paczkomat®? Czytaj dalej, aby poznać odpowiedzi na te i inne pytania.

Paczkomaty® InPost, jak działa paczkomat?

Paczkomat® to innowacyjne urządzenie służące jako samoobsługowy punkt odbioru przesyłek. Podobnie, jak w przypadku tradycyjnej dostawy produktów do punktu odbioru, kurier, zamiast rozwozić indywidualne paczki do miejsc, w których czekają klienci, przywozi dużą ilość przesyłek w jedno miejsce, skąd klienci mogą odebrać zamówione produkty w dogodnym momencie. Jednak w odróżnieniu od tradycyjnej dostawy tego typu, użytkownicy Paczkomatów® mogą korzystać z usług InPost o każdej porze dnia i nocy, dwadzieścia cztery godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Nie muszą przy tym stać w kolejkach ani mieć kontaktu z pracownikiem punktu odbioru, a sama procedura odbioru zajmuje od kilku sekund do minuty.

Kiedy już paczki zostaną umieszczone w Paczkomacie®, klient otrzymuje powiadomienie w wiadomości e-mail oraz w dedykowanej aplikacji InPost Mobile. Od tej pory ma czterdzieści osiem godzin na odebranie paczki, chociaż czas ten można wydłużyć w aplikacji InPost Mobile o kolejne dwadzieścia cztery godziny za niewielką opłatą.

Jak odebrać paczkę z Paczkomatu®?

Użytkownicy mają do dyspozycji trzy sposoby na obiór przesyłki z Paczkomatu®. Jednym z nich jest zeskanowanie kodu QR, który można znaleźć w wiadomości e-mail i w opisie przesyłki w aplikacji. Automaty paczkowe InPost wyposażone są w czytniki kodów kreskowych/QR. Wystarczy podsunąć pod czytnik kod wyświetlony na ekranie telefonu, a otworzy się skrytka z paczką. Jednak najbardziej innowacyjną metodą odbioru paczki jest zdalne otwieranie skrytek, dostępne w aplikacji InPost Mobile. W opisie przesyłki w aplikacji znajdziecie przycisk zdalnego otwarcia skrytki, po wybraniu go aplikacja sprawdzi lokalizację urządzenia, aby upewnić się, że użytkownik znajduje się przy właściwym Paczkomacie®, a następnie wyśle do urządzenia polecenie otwarcia skrytki (potrzebny jest do tego internet). W ciągu kilkunastu sekund skrytka zostanie otwarta, a klient nie musi nawet podchodzić do terminala. Z tej opcji można korzystać także wtedy, kiedy z Paczkomatu® korzystają inne osoby (tylko upewnijcie się, że każdy dostał swoją paczkę).

Odkryj aplikację InPost mobile

Paczkomaty® wspiera innowacyjna aplikacja InPost Mobile. Wysyłaj bez etykiety, otwieraj skrytki zdalnie, śledź na bieżąco postępy swoich paczek i korzystaj z wielu innych udogodnień – aplikacja InPost Mobile to prawdziwe centrum logistyczne, mieszczące się w kieszeni. Jakie możliwości daje aplikacja InPost? Wspomnieliśmy już o możliwości zdalnego otwierania skrytek Paczkomatu® i przedłużania czasu na odbiór paczki.

Oczywistą funkcjonalnością każdej aplikacji kurierskiej jest śledzenie przesyłek. W aplikacji InPost wszystkie przesyłki zarejestrowane na numer telefonu użytkownika są automatycznie dodawane do listy w aplikacji. Można też dodać paczkę ręcznie, wpisując jej numer, a także udostępnić ją do obserwowania innej osobie. Bieżący status paczki można sprawdzić w każdej chwili, wchodząc w jej opis w aplikacji. Poza tym aplikacja wyświetli w telefonie powiadomienia push przy najważniejszych zmianach statusu: utworzeniu zlecenia, nadaniu przesyłki, dostarczeniu jej do Paczkomatu®, a także wtedy, kiedy czas na jej odbiór zacznie się kończyć. Dodatkowo można uruchomić tak zwany radar przesyłek, czyli funkcję wyświetlania powiadomienia, kiedy telefon znajdzie się w pobliżu (konkretną odległość można zmienić w ustawieniach).

Niektóre funkcje aplikacji

We wstępie wspominaliśmy o gwałtownym wzroście popularności usług paczkomatowych wśród klientów indywidualnych. Paczkomat® jest już nie tylko najpopularniejszą formą dostawy w biznesie e-handlowym, ale także najczęściej wybieranym miejscem nadania przesyłki. Ten sukces InPost zawdzięcza w dużym stopniu wprowadzeniu usługi nadawanie przesyłki w aplikacji. Wystarczy wypełnić prosty formularz, zapłacić online, udać się do dowolnego Paczkomatu® i zeskanować w nim kod QR z opisu przesyłki w aplikacji – otworzy się skrytka, do której można będzie włożyć przesyłkę. Można też otworzyć skrytkę zdalnie w aplikacji.

W Paczkomacie® można też nadać przesyłkę zwrotną do sklepu internetowego uczestniczącego w programie Szybkie Zwroty InPost. Można to zrobić przez internet, korzystając z formularza na stronie programu, albo w aplikacji wybierając ikonę zwrotu. Jeżeli produkty ze sklepu zostały wcześniej dostarczone za pośrednictwem usług InPost (do Paczkomatu® lub kurierem), to w opisie przesyłki można znaleźć przycisk „Zwróć”, za pomocą którego można wygenerować kod zwrotu. Wygenerowany kod należy napisać na opakowaniu przesyłki, a następnie wprowadzić w terminalu Paczkomatu®; można też w Paczkomacie® zeskanować kod QR z aplikacji.

Podsumowanie – trendy w e-commerce, zalety usług InPost

E-commerce z natury swojej jest branżą oparta o nowoczesną technologię. Choć konsumenci robiący zakupy online są coraz liczniejsi i kupowanie w sieci staje się dość powszechnym zajęciem, nadal w tym biznesie trzeba śledzić trendy technologiczne i korzystać z innowacji inteligentnie, aby udoskonalać świadczenie usług i dostarczanie produktów. Szczególnie jeśli chce się trafić do najmłodszych kupujących, którzy są wyczuleni na trendy i nowinki technologiczne. Dlatego warto wejść w m-commerce i korzystać z usług paczkomatowych InPost podczas dostawy produktów.

Odpowiadając na tytułowe pytanie: Paczkomat® zdecydowanie można uznać za technologię nowoczesną, a nawet innowacyjną. W rzeczy samej jest to najnowocześniejsze i najbardziej innowacyjne rozwiązanie w zakresie usług logistycznych dla klienta e-commerce. Sieć samoobsługowych, opartych o internet, dostępnych całą dobę maszyn paczkowych stanowi, szczególnie w połączeniu z aplikacją InPost Mobile, uosobienie wartości branży i idealnie realizuje trendy w biznesie zmierzające do większej mobilności, większej dostępności, wykorzystania internetu i technologii mobilnych, a także ekologii i zwiększania niezależności klienta.

Udostępnij