Ecommerce

Czy sklepy internetowe umożliwiają płatności kartą kredytową?

Czy sklepy internetowe umożliwiają płatności kartą kredytową?

Formy płatności dostępne w danym sklepie internetowym mogą mieć kluczowy wpływ na podjęcie decyzji zakupowej przez klienta. Z tego względu należy zaproponować potencjalnym konsumentom skorzystanie z wielu rozwiązań, aby mogli bez przeszkód zrealizować transakcję do końca. Obecnie coraz popularniejsze są płatności za pomocą kart kredytowych, ale warto też przyjrzeć się innym możliwościom.

Czy w sklepie internetowym wystarczy jedna forma płatności?

W dobrym sklepie internetowym metody płatności powinny być zróżnicowane. Dlaczego jest to aż takie ważne z biznesowego punktu widzenia? Specjaliści z branży e-commerce podkreślają, że brak preferowanej przez klienta formy zapłacenia za dany produkt znacznie zwiększa prawdopodobieństwo porzucenia koszyka. Warto zatem udostępnić potencjalnym konsumentom różne metody transakcji, mając na uwadze ich oczekiwania. Dobrym pomysłem jest zapoznanie się z ofertą najpopularniejszych sklepów internetowych i sprawdzenie, jakie metody płatności w nich obowiązują. Może to być świetna inspiracja, aby zaproponować swoim klientom rozwiązania cieszące się największym zainteresowaniem.

Formy płatności w sklepach internetowych

Za zakupy internetowe można zapłacić w kilka różnych sposobów. Niektóre z nich cieszą się umiarkowaną popularnością wśród klientów, a inne są powszechnie wybierane.

Płatność gotówką za pobraniem

Należy podkreślić, że konsumenci nie zawsze chcą dokonywać płatności przed otrzymaniem produktu. Co za tym idzie, poza standardowymi metodami, warto także zaproponować płatność gotówką przy odbiorze. W tym przypadku klient musi wybrać dostawę kurierem za pobraniem, płacąc dostawcy odpowiednią kwotę. Nierzadko taka forma płatności wiąże się z niewielką dopłatą. Sprawdź, z jakich innych rozwiązań może skorzystać potencjalny konsument.

Przelew bankowy – transakcje realizowane z opóźnieniem

Jeśli klient nie chce logować się do bankowości elektronicznej, może skorzystać z formy płatności za pomocą tradycyjnego przelewu bankowego. Chociaż ta opcja jest coraz mniej popularna wśród konsumentów, dla wielu z nich wciąż jest pierwszym wyborem. Niestety w tym przypadku proces zakupowy może zostać zrealizowany z opóźnieniem, ponieważ sprzedawca musi zaczekać na zaksięgowanie płatności, a dopiero wtedy przystępuje do realizacji zamówienia. Minusem jest także konieczność ręcznego wpisywania wszystkich niezbędnych danych, co może skutkować błędnym podaniem numeru konta. Nie mniej nadal sporo osób preferuje taką formę, gdyż nie musi płacić dodatkowej prowizji za specjalne systemy płatności.

Płatność kartą w sklepie internetowym

Każdy nowoczesny sklep internetowy powinien pozwolić swoim klientom płacić kartą (debetową lub kredytową) za wybrane przez nich produkty. Należy podkreślić, że ta forma transakcji jest najbardziej rozpowszechniona w innych krajach. W Polsce co prawda nie cieszy się tak dużą popularnością, ale z roku na rok wzrasta liczba klientów decydujących się na tę opcję. Szczególnie widać to na większych portalach, gdzie dokonuje się częstych zakupów. Opłacenie zamówienia kartą wiąże się z koniecznością podania jej kluczowych danych, w tym między innymi numeru oraz daty ważności. Cała procedura jest bardzo prosta i podobnie, jak inne opcje płatności online nie zajmuje dużo czasu.

Bezpośrednie płatności przez stronę banku

Wiele sklepów internetowych udostępnia możliwość zrealizowania transakcji poprzez przekierowanie bezpośrednio do serwisu wybranego banku (z pomocą specjalnych systemów płatności internetowych). Z takiego rozwiązania warto skorzystać, jeśli klient nie chce, aby podczas realizacji płatności internetowych sklep miał dostęp do jego danych.

Obecnie bardzo popularne wśród klientów są płatności online realizowane za pośrednictwem zewnętrznych systemów. W sklepach internetowych można natknąć się na wiele różnych opcji. Dostawcy płatności gwarantują błyskawiczne zrealizowanie przelewu. Właściciel sklepu internetowego może zdecydować się na przykład na współpracę z DotPay, PayU czy Przelewy24. Wielu klientów wybiera te metody płatności, ponieważ są one oceniane jako bardzo bezpieczne.

płatności online

Mobilne systemy płatności

Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się także szybkie przelewy online z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. W tym przypadku wystarczy pobrać na telefon odpowiednią aplikację mobilną, aby znacznie przyspieszyć opłacenie zakupów online. Przykładem jest BLIK, który pozwala na opłacenie zamówienia po wpisaniu 6-cyfrowego kodu. To jedna z szybszych form opłacenia zakupów. Cieszy się szczególną popularnością wśród młodych osób.

PayPo – zyskuje na popularności

Kolejną opcją, która cieszy się rosnącym zainteresowaniem, jest PayPo. Opcja ta jest poniekąd podobna do zapłaty kartą kredytową. Na czym polega? Otóż podczas zakupów klient wybiera opcję PayPo, a za zakup płaci dopiero po 30 dniach. Oznacza to, że w tym czasie opłaty pokrywa bank. Sprawdza się szczególnie podczas zamawiania ubrań lub butów, kiedy kupujący nie jest pewny, czy dany produkt będzie pasował. Zatem zamawia, przymierza w domu, a w tym czasie nie ponosi żadnych kosztów.

Inne płatności dostępne w Internecie

Poza wspomnianymi rozwiązaniami za zakupy online można także zapłacić voucherem lub kartą podarunkową. W tym przypadku nie trzeba logować się do konta bankowego czy korzystać z zewnętrznych systemów płatności. Zazwyczaj wystarczy wpisać numer karty podarunkowej, aby dokonać zamówienia.

Czy płatności online są bezpieczne?

Wielu klientów wciąż obawia się, że płatności online nie są w pełni bezpieczne. Rolą właściciela sklepu internetowego jest zatem przekonanie ich, że dane podczas przelewu są w pełni chronione – niezależnie od tego, czy zdecydują się na karty płatnicze, czy też zastosują inne płatności mobilne. Priorytetem jest posiadanie przez platformę sprzedażową certyfikatu SSL. W pasku przy adresie sklepu powinien być widoczny symbol kłódki, która potwierdza bezpieczeństwo płatności.

Płatność kartą kredytową w sklepie internetowym

Karta kredytowa nie cieszy się tak dużą popularnością wśród polskich klientów, jak inne metody płatności, niemniej jednak coraz więcej osób z niej korzysta. Jak wygląda sfinalizowanie transakcji tą metodą? Cały proces jest banalnie prosty i pozwala na dokonanie płatności w kilku krokach. Decydując się na tę opcję, klient musi podać numer karty płatniczej, 3-cyfrowy kod CVC/CVV, a także datę ważności karty kredytowej. Po dokonaniu płatności należy zatwierdzić transakcję, wpisując kod weryfikacyjny otrzymany SMS-em. Pozostałe kwestie związane z zapłatą zobowiązania na karcie ustala się z bankiem. Warto podkreślić, że karty płatnicze są jedną z najpopularniejszych metod płatności w Europie. Jeśli jednak klient nie wie, jak zapłacić kartą kredytową przez internet, powinien skontaktować się z obsługą sklepu. Konsultant na pewno szybko wyjaśni, jak krok po kroku zrealizować transakcję.

Dlaczego warto udostępnić klientom płatność kartą płatniczą?

Dzięki dynamicznemu rozwojowi e-commerce obecnie bez problemu można robić zakupy online również za pośrednictwem zagranicznych sklepów. Co za tym idzie, klienci z innych krajów także często korzystają z usług polskich przedsiębiorców. Warto wziąć pod uwagę ich przyzwyczajenia i udostępnić im możliwość dokonania płatności w preferowanej formie. Zagraniczni klienci stawiają głównie na karty kredytowe, co doskonale widać, chociażby na francuskim, niemieckim czy włoskim rynku e-commerce. Nierzadko wykorzystują również portfele elektroniczne, pod które są podpięte używane przez nich karty.

Podsumowanie płatności kartą

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, zaproponuj swoim klientom kilka metod płatności. Przekonaj się, jak zróżnicowany wybór wpłynie na wzrost sprzedaży. Udostępnij potencjalnym konsumentom możliwość dokonania zakupu za pośrednictwem aplikacji mobilnej, zewnętrznych systemów płatności oraz za pomocą karty kredytowej. Pamiętaj, aby nie rezygnować ze standardowych form uiszczenia opłaty za zakupy. Oprócz elektronicznych metod możesz zaproponować klientom tradycyjny przelew oraz opcję wysłania zamówienia za pobraniem.

Udostępnij