Technologia

Śledzenie paczki przez aplikację? Sprawdź, jakie to proste!

Śledzenie paczki przez aplikację? Sprawdź, jakie to proste!

Śledzenie przesyłek to jedna z popularnych usług oferowana przez firmy kurierskie. Dzięki temu, że możesz śledzić paczki, znasz ich aktualny status, miejsce położenia i przewidywaną datę dostarczenia przesyłki. Aby ułatwić klientom używanie funkcji monitoringu paczek, oprócz serwisów internetowych pozwalających na tę czynność, powstały także systemy w formie aplikacji. Sprawdź, jak działa śledzenie przesyłki poprzez mobilne usługi firm kurierskich oraz dowiedz się, jakie funkcje ma aplikacja mobilna InPost Mobile.

Co daje możliwość monitorowania przesyłki?

Śledzenie przesyłek to funkcja bardzo wygodna dla klientów firm kurierskich. System rozpoznawszy numer przesyłki, jaki został przypisany Twojej paczce, aktualizuje wszelkie zmiany jej statusu. Dzięki opcji monitoringu przesyłek dowiesz się, kiedy Twoja paczka zostanie nadana, przewieziona do oddziału firmy oraz przeznaczona do docelowej dostawy. Wiedząc, kiedy kurier dostarczy paczkę, będziesz mógł rozplanować sobie dzień tak, aby mieć czas na odbiór zamówienia.

Firmy kurierskie stale rozwijają swoje usługi, w tym opcję monitoringu przesyłek. Początkowo tracking możliwy był jedynie na stronach internetowych przewoźników lub brokerów kurierskich. Proces kontrolowania paczek opierał się na wpisywaniu jej numeru w wyszukiwarkę serwisu. Dane paczki otrzymywane w mailowym potwierdzeniu pozwalały internetowo monitorować przesyłkę, ale nie zapewniały stałych powiadomień na temat jej statusu. W celu sprawdzenia aktualnego położenia paczki, klient musiał każdorazowo wyszukiwać zamówienie.

Wraz z rozwojem technologii zakres usług kurierskich poszerzył się o mobilną aplikację do trackingu, odbioru czy nadawania przesyłek. Warto wyróżnić więc aplikację InPost Mobile. Nie jest to zwykła aplikacja śledząca paczki — system oferuje znacznie więcej możliwości. Poznaj wszystkie funkcjonalności aplikacji tej znanej firmy kurierskiej.

Aplikacja InPost Mobile — jak działa aplikacja do śledzenia przesyłek?

Firma InPost, podbiła branżę kurierską dzięki spopularyzowaniu nowoczesnego sposobu dostawy paczek. Paczkomat, bo o nim mowa, to autorska maszyna firmy, która pozwala zarówno nadawać, jak i odbierać paczki. Wraz z rozwojem firmy i technologii, InPost zainwestował w stworzenie aplikacji, która jest komfortowym w użytku systemem pozwalającym na całościową obsługę klientów. Określenie „aplikacja do śledzenia paczki” w przypadku InPost Mobile to za mało powiedziane. Wśród jej funkcjonalności znajdą się też opcja zdalnego otwierania skrytek Paczkomatu, radar przesyłek, historia zamówień i jeszcze kilka innych usług. Ponadto aplikacja InPostu pozwala na zaplanowanie nadania paczki. Wygenerujesz w niej kod nadania i opłacisz koszt wysyłki, którą następnie wykonasz, korzystając z Paczkomatu. Dzięki InPost Mobile nie musisz już drukować etykiety, a cały proces wysyłania paczek pokonasz jedynie przy użyciu swojego telefonu i ekranu firmowej maszyny przyjmującej przesyłki.

InPost Mobile — wszystkie funkcje

InPost Mobile to rozbudowany program, który można pobrać w Sklepie Google Play, Huawei AppGallery oraz App Store. Użytkownicy i klienci firmy kurierskiej chwalą sobie funkcjonalności, jakie oferuje system przewoźnika. Poznaj wszystkie opcje dostępne w aplikacji:

  • Monitoring paczek — Jedną z najpopularniejszych funkcji, które posiada aplikacja InPost, jest ta pozwalająca monitorować paczkę nadaną lub zamówioną za pośrednictwem przewoźnika. Po zalogowaniu do programu aplikacja samoczynnie pobiera do systemu zamówienia użytkownika aktualnie obsługiwane przez InPost. Program dokonuje tego przy użyciu numeru telefonu, który podawany jest zarówno przy rejestracji w InPost Mobile, jak i w trakcie składania zamówienia na paczkę. Dzięki automatycznej rejestracji paczek, system jest samowystarczalny i nie wymaga od klientów ręcznego wprowadzania numeru przesyłki w celu jej wyszukiwania. Osoby korzystające z transportu paczki przez InPost i posiadające aplikację firmy, na bieżąco informowane są o tym, jak zmienia się status ich zamówienia. Dzięki pełnej automatyzacji procesu i powiadomieniom wysyłanym na telefon użytkownik InPost Mobile stale wie, na jakim etapie realizacji jest jego przesyłka i kiedy może spodziewać się jej doręczenia.
  • Zdalne otwieranie skrytek — Innowacyjnym rozwiązaniem wprowadzonym do aplikacji InPostu jest opcja pozwalająca całkowicie bezdotykowo odebrać paczkę z Paczkomatu. Zdalne otwieranie skrytek można uruchomić, znajdując się w pobliżu maszyny, w której umieszczono zamówienie. Kiedy udasz się do Paczkomatu po odbiór paczki, wystarczy, że w aplikacji wejdziesz w widniejącą w menu oczekującą przesyłkę i potwierdzisz gotowość do otwarcia skrytki. Po uprzednim sprawdzeniu, czy znajdujesz się w lokalizacji Paczkomatu, odpowiednia skrytka maszyny automatycznie otworzy się, udostępniając Ci swoją zawartość. Dzięki tej funkcji nie będziesz musiał więcej czekać na odbiór paczek w kolejce — wystarczy kilka kliknięć w telefonie i zamówienie wyląduje w Twoich rękach.
  • Radar przesyłek oczekujących — Kolejne z ciekawych rozwiązań firmy to radar odbioru, który przy użyciu informacji o Twojej aktualnej lokalizacji przypomni Ci o oczekujących w pobliskim Paczkomacie przesyłkach. Opcję można włączyć w ustawieniach programu, jednocześnie określając zasięg radaru. Aplikacja przypomni o paczkach oczekujących w Paczkomacie znajdującym się w odległości 200, 500 lub 1000 metrów od Twojego aktualnego położenia.
  • Archiwum przesyłek — Wszystkie paczki zarejestrowane na numer telefonu, który obsługuje program, samoczynnie pojawiają się w jego systemie. Po zakończeniu transakcji — odebraniu paczki przez adresata, przesyłki wraz z całą historią ich statusów można znaleźć w archiwum przesyłek dostępnym w menu InPost Mobile.
  • Mapa punktów — Aplikacja InPost posiada również wbudowany system, w którym można wyszukać dowolny Paczkomat lub PaczkoPunkt firmy. Po wybraniu interesującego punktu aplikacja dodatkowo wskaże Ci do niego drogę.
  • Multiskrytka — Jedną z najnowszych funkcji, które posiada aplikacja InPost Mobile, jest usługa Multiskrytki. Polega ona na możliwości odbioru kilku paczek z jednej skrytki Paczkomatu, jeżeli dotrą do tej samej maszyny. W Multiskrytce będą znajdować się wszystkie Twoje przesyłki, które identyfikowane są za pomocą numeru telefonu, na który je zarejestrowano.
  • Nadawanie paczek — Oprócz możliwości trackingu i odbierania zamówionych paczek, InPost Mobile pozwala również na ich nadawanie bez konieczności drukowania etykiety. Po wejściu w zakładkę „Nadaj” będziesz musiał wybrać typ nadania (z Paczkomatu do Paczkomatu lub z Paczkomatu pod inny wskazany adres) oraz rozmiar paczki. Gdy uzupełnisz wszystkie dane, będziesz mógł opłacić transport wysyłki. Następnie otrzymasz cyfrowy kod nadania i kod QR. Użyj jednego z nich w Paczkomacie, a otworzy się odpowiednia, przypisana do zamówienia skrytka. Po zamknięciu drzwiczek w maszynie, nadanie zostanie doprowadzone do końca.

Udostępnij